Your Agency* scoort voor Maybelline NY


Crea / News

maybelline-snap1

Met zijn recente online 'Snap the Look'-campagne bereikte Maybelline New York zeer mooie resultaten. In samenwerking met het team van Your Agency* produceerde het cosmeticamerk een ludieke Face Swap-actie op Snapchat. Het is de eerste keer dat deze populaire gimmick wordt ingezet in een Belgische merkcampagne. En met succes: meer dan 1.700 bezoekers per dag raadpleegden de foto’s en de pas geopende Snapchat-account ging vlot voorbij de 3000 leden. Maybelline versterkt zo zijn positie als de ontmoetingsplaats op sociale media voor ‘it-meisjes’.

Maybelline is echt het merk voor vrouwen die mee willen zijn met de laatste trends in schoonheid en mode. Nu mikte het op de jongere doelgroep van 16 tot 18-jarigen. Snapchat was hiervoor het perfecte platform, en 'Snap the Look' de eerste activering ooit met dit medium in België voor een merk van L’Oréal. De campagne maakte gebruik van het inzicht dat meisjes de look en de uitstraling van de Maybelline ambassadrices willen nabootsen. Ze werden uitgenodigd om de Face Swap-functie op Snapchat te gebruiken om gezichten te ruilen met een van de drie iconische Maybelline woordvoersters, die elk een make-upstijl vertegenwoordigen. De meest originele inzendingen van de dag wonnen de make-up set die overeenkwam met de gekozen stijl. Dat is een opmerkelijk resultaat, want dit was pas de allereerste actie van het merk op Snapchat. Maybelline NY Belgium is enthousiast en gaat ‘Snap the Look' voorstellen als ‘best practice’ op het internationaal intern forum van het merk.

Maybelline New York en het bureau Your Agency* werken al jaren met succes samen. De verschillende acties tonen telkens weer hoe Maybelline NY vrouwen helpt om hun eigen 'it'-factor uit te drukken. De reacties online op deze campagne is indrukwekkend en dit engagement opent perspectieven voor toekomstige initiatieven. Op 3 jaar tijd haalde de Belgische Facebookpagina 100.000 fans en scoort ze ook de hoogste cijfers wat betreft engagement voor de categorie beauty op het medium in België. Dit succes werd beloond met twee Mixx Awards, één voor Maybelline als 'Beste merk in sociale media’ en een tweede voor ‘Baby Lips - The More You Kiss’ als 'Beste sociale activering’.